W jaki sposób sklepy internetowe zyskują lojalnych klientów?

W jaki sposób sklepy internetowe zyskują lojalnych klientów?

Czy wiesz, że w handlu internetowym koszt pozyskania nowego klienta może nawet sześciokrotnie przewyższyć uzyskaną na nim marżę? Nic dziwnego, że sklepy internetowe stawiają bardzo duży nacisk na stworzenie bazy stałych klientów. Tylko jak zawalczyć o konsumencką lojalność, gdy z każdej strony pojawiają się nowe pokusy?

 

Zaufanie podstawą

Jednym z największych wyzwań, z którymi długo musiał mierzyć się polski handel internetowy, jest zaufanie klientów do tej formy robienia zakupów. Jeszcze kilka lat temu wielu internautów powstrzymywało się przed skorzystaniem z niej ze względu na obawy dotyczące bezpieczeństwa. Nie byli pewni, czy towar dotrze do nich na czas oraz będzie w idealnym stanie i zgodny z opisem.

Jednak obecnie już większość użytkowników internetu zdaje sobie sprawę, że internetowe zakupy nie wiążą się z dodatkowym ryzykiem w stosunku do stacjonarnych. Nie oznacza to jednak, że kwestia zaufania przestała mieć znaczenie. Właśnie na nim w dużym stopnie opiera się lojalność klientów!

Z tego powodu absolutną koniecznością jest przyłożenie dużej wagi do poziomu obsługi klienta. Pamiętajmy o tym, by w miarę możliwości zawsze odbierać telefony i szybko odpowiadać na wiadomości mailowe. Co więcej, istotne jest, by na wszelkiego rodzaju reklamacje odpowiadać w sposób uprzejmy i rzeczowy. Dzięki temu nawet klient, który miał np. problemy z dostawą, może skłonić się do ponownych zakupów u nas, ponieważ będzie wiedział, że jesteśmy gotowi zadbać o jego satysfakcję w każdej sytuacji. To się ceni!

Specjalne korzyści dla stałych klientów

Jednym z najczęściej wykorzystywanych sposobów budowania konsumenckiej lojalności jest oferowanie stałym klientom specjalnych korzyści. Chodzi tutaj naturalnie o kupony rabatowe, dzięki którym można robić jeszcze tańsze zakupy. Co prawda często oferuje się je także nowym klientom, jednak stałym bywalcom warto zaproponować jeszcze lepsze oferty!

Na szczęście obecnie mamy dostęp do wielu kanałów, za pośrednictwem których możemy zaprezentować stałym klientom wyjątkowe zniżki. Na pewno warto skorzystać z ogromnych możliwości, jakie dają newslettery. Dostępne jest oprogramowanie, dzięki którym możemy wysyłać klientom sklepu wiadomości specjalnie dostosowane do ich nawyków sprzedażowych, dzięki czemu mogą poczuć się potraktowani osobiście! Warto również zadbać o to, by w samym tytule wiadomości zawrzeć wysokość i rodzaj oferowanej zniżki – wtedy zdecydowanie zwiększa się szansa, że klient ją otworzy.

Jeżeli klient podał nam numer telefonu, możemy również wysyłać mu wiadomości o ofertach za pośrednictwem SMS-ów. Większość osób częściej przegląda skrzynkę SMS-ową niż mailową, dlatego istnieje większa szansa, że przeczyta wysłaną przez nas wiadomość.

Ciekawym i często stosowanym sposobem oferowania kuponów rabatowych jest dołączanie ich do zamówienia. To świetny pomysł – klient od razu poczuje się nagrodzony, przez co na pewno będzie chętniejszy na kolejne zakupy!

W przygotowaniu artykułu pomocy udzieliła witryna internetowa nprofit.net/pl.

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o