Sposoby promocji sklepu w Internecie – darmowe i skuteczne

Sposoby promocji sklepu w Internecie – darmowe i skuteczne

Internet to medium, gdzie promocja firmy jest obecnie bardzo ważna. Metod, by to osiągnąć jest wiele – podobnie jak w świecie rzeczywistym. Społeczeństwo XXI wieku, mając dostęp do zasobów Sieci z każdego miejsca na świecie, chętnie korzysta z tego kanału informacyjnego. Jest on o wiele szybszy od tradycyjnych sposobów, dlatego też tak lubiany przez użytkowników. Tak jak w świecie realnym, tak i w Internecie istnieją płatne sposoby promocji swojej oferty. Są też takie, które swoją skuteczność osiągają w darmowy sposób. Nie jest to tak efektywne, jak np. pozycjonowanie stron dla wyszukiwarek, jednak to jeden z elementów szeroko zakrojonego marketingu w Sieci – im więcej jest o nas informacji w Internecie, tym lepiej, bo użytkownik łatwiej pozna naszą ofertę.

 

Katalogi firm

Darmowe wersje papierowych informatorów zawierające podstawowe informacje o szukanym przedsiębiorstwie – wszystko to w cyfrowej wersji i na wyciągnięcie ręki. Ułożone w kategorie umożliwiają także szybsze wyszukanie potrzebnych danych, co stanowi jedną z zalet tego rozwiązania. Mogą być branżowe lub ogólne. Warto zapoznać się z informacjami, jakie za ich pośrednictwem można przekazać klientom. Indeksowanie stron, które znajdują się w takich katalogach, jest o wiele efektywniejsze dla wyszukiwarki.

Wyszukiwarka internetowa

Może trudno w to uwierzyć, ale Internet nie zawsze posiadał wyszukiwarkę. Kolejną ciekawostką (choć nie dla każdego) jest fakt, że popularne Google to nie jedyna wyszukiwarka internetowa. Skuteczność promocji na tym polu polega na zgłoszeniu do jak największej liczby tego typu stron WWW swojej działalności (strony internetowej, jak np. wirtualny sklep). Treść na stronie odpowiednio zoptymalizowana pod frazy wpisywane w wyszukiwarki też ma tu duże znaczenie. Jeśli zaś połączy się ją z atrakcyjnym wzornictwem i stabilnym działaniem to można liczyć na wzrost sprzedaży i zainteresowania o wiele większej liczby klientów.

Portale społecznościowe

Portale społecznościowe to coraz mocniej wykorzystywane pole do promocji. Założenie konta firmy jest tu darmowe, a im większa społeczność w ramach strony, tym większe szanse na dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Możliwości promocji są tu także o wiele większe niż w przypadku zwykłego katalogu internetowego. Portale społecznościowe umożliwiają kontakt z klientem w atrakcyjny dla niego sposób. Wspomagają udostępnianie treści dodatkowych i szybkie przekazywanie informacji wielu klientom (bardziej skuteczne niż e-mail) oraz stanowią wizytówkę firmy budowaną wspólnie z zadowolonymi konsumentami. Najbardziej popularne portale społecznościowe na polskim rynku to: Facebook, Goldenline oraz całe spektrum portali branżowych.

Fora internetowe

Wejście w społeczność forów internetowych z własnej branży to również dobry pomysł promocyjny. Będąc ekspertem, można doradzić, rozwiać wątpliwości oraz poznać opinie klientów. Fora to kopalnia informacji, które dzięki analizie mogą stanowić dobre źródło nowych pomysłów i potrzebnych zmian. Tu jednak nie wstawia się reklam, tylko prowadzi dyskusje, więc nie należy w każdej wypowiedzi wklejać linku do własnej strony. To może nie tylko irytować innych użytkowników, ale również doprowadzić do usunięcia ze społeczności danego forum.

Za wsparcie merytoryczne dziękujemy firmie RedCart.pl

 

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o